Tekniken bakom skylten

Jag måste revidera ett tidigare inlägg här. Vid en närmare titt på Euro Mats annonstavlor kan jag konstatera att det är en ytterst sofistikerad teknik de använder sig av, nu sedan de gått ifrån det handskrivna. På håll ser det ut som vanlig sketen desktop publishing, men ack vad man bedrar sig. Hantverk, hantverk, hantverk! Ur svartvita A4-utskrifter har man noggrant skurit eller klippt siffror och bokstäver, som sedan klistrats på en form av bärare (troligtvis elfenbenskartong, för dess UV-beständighet). Sist har man folierat med gladpack, eller liknande tunn plastfilm. Detta för att få den där riktigt fina lystern i skylten.

Detta inlägg är publicerat i mataffär. Bokmärk permalink. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback URL.

En kommentar

  1. Ola
    Skrivet 2010/02/08 klockan 22:05 | Permalink

    Hahaha! Väldigt roligt. Men visst är det en smula tragikomiskt med denna typ av gedigna och omsorgsfulla hantverksinsatser. Jag menar när slutresultatet liksom bara blir… sådär.

Skriv en kommentar

Din epostadress delas eller publiceras aldrig Obligatoriska fält är markerade med *

*
*

Du kan använda dessa HTML-taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>